Followers

Saturday, October 8, 2011

Makmur CT...


Biskut makmur CT...itulah nama kue buatan sendiri yang selalu aku jual setiap kali menjelang hari raya...kini hari raya korban sudah menjelang,..apa lagi bermakmur lagi le CT ha ha..

Biskut makmur ni..adalah hasil dari resepi ciptaan sendiri dan mengikut selera sendiri...ramai yang kata sedap...terpulanglah..

Aku bisnes pun bukan nak kaya raya,..cuma nak habiskan masa yang lapang je...minat dan hobi pun ade la juga.

Nak resepi,...hahhhhh bole je....cuba le..rangup dan sedap...simple...mudah...tapi makan masa le juga.....

Resepi makmur CT
I kg Tepung gandum - goreng sekejap (dlm anggaran 5 minit)
1 cawan gula aising - ikut la nak kurang pun bole..
(gaul tepung dengan gula tu biar bercampur rata)
400 gram minyak sapi dicairkan
Inti
Kacang Shantung (kacang tanah yang besar) di goreng tanpa minyak.

Cara
Masukkan minyak sapi cair ke dalam tepung sedikit demi sedikit,..gaul sehingga boleh dibentuk...ambik kacang dan bulatkan. Susun dalam tray dan bakar dalam suhu 160 Celcius selama 15 minit...
Dah sejuk...tabur lagi gula aising..pasti sedap...
Cubalah...kalau tak rajin,..bagitau CT je...tempah ha ha..


2 comments:

  1. Lame dah tak merase biskut makmur ni...

    ReplyDelete
  2. Lame dah tak merase biskut makmur ni...

    ReplyDelete